lördag, februari 17, 2007

Det skulle kunna vara så mycket bättre...


Sitter och lyssnar på The Futureheads självbetitlade platta och försöker bilda mig en uppfattning. Det kommer krävas många lyssningar, på nåt vis känns det som att det skulle kunna vara så mycket bättre än vad det är. Hörde dem första gången för två år sen när jag var bodde i Edinburgh, minns inte vilken låt, kan ha varit Decent days and nights. Jag hade samma känsla då som nu, det skulle kunna vara riktigt bra, men det vill sig inte. Fick plattan med mp3-skivan min polare skickade till mig förra året, varit lite slarvig med att lyssna igenom allt ordentligt men nu har jag påbörjat en riktig genomgång. Som sagt, jag får lyssna vidare på The Futureheads och se om min uppfattning ändras. Helt klart är i alla fall att covern på Kate Bushs Hounds of Love är riktigt grym.

Den finns att höra här:


Inga kommentarer: