fredag, februari 16, 2007

Cornell lämnar Audioslave?

I P3 Populär kunde man idag höra Hannah Fahl berätta att Chris Cornell hoppar av Audioslave, nyheten finns även att läsa på Aftonbladet. Konflikter inom bandet både på det musikaliska och personliga planet lär vara orsaken till avhoppet. Har dock inte hittat något uttalande på deras officiella hemsida så vi får väl avvakta och se vad som händer.

När vi ändå är inne på P3 Populär så spelade de igår, lite till min förvåning, Paolo Nutini's Last Request. Tror bara jag har hört honom i P3 en gång tidigare, så det var skönt att höra. Ni som läste min årssammanfattning kanske kommer ihåg att jag hade med hans debutplatta These Streets på listan över 2006 års bästa plattor. Denna unga Skotte har en gudomligt skön röst och det är slöseri att han är så pass okänd här i Sverige, så jag tänker som vanligt dra mitt strå till stacken och uppmana er att gå in på följande länkar:


1 kommentar:

Anonym sa...

Men vaddå? Paulo Nutini är väl känd? Jag tycker att man ser honom överallt! Men visst, han är ju bra så det är ju bara kul att du skriver om honom:)