torsdag, maj 17, 2007

Heavyweight champion of the world

Min engelska kontakt Gary tipsade mig precis om the next big thing i England. Reverend and the Makers från Sheffield. Tydligen väl hyllad av stora stadskollegan Alex Turner.
Kolla in bums! Det här är riktigt bra:
http://www.myspace.com/reverendmusic


När vi ändå är inne på Sheffield och Alex Turner så kanske ni funderar lite på varför jag inte sagt ett knyst om Arctic Monkeys senaste. Med tanke på att jag lovordat debuten och räknat den som en av förra årets bästa plattor, till och med en av 00-talets bästa. Jag har tänkt på det flera gånger men ibland blir det aldrig riktigt av. Grejen är att när P3 premiärspelade första singeln Brianstorm var min första reaktion ganska positiv men jag var inte överväldigad. De påföljande två-tre gångerna jag hörde den var jag inte alls övertygad och därav avvaktade jag med att säga något. Sen gick det ett tag när jag inte hörde den alls men så såg jag en intervju med dem på TV och hörde låten igen. Först då lossnade det och i nuläget är jag väldigt glad i den låten. Precis som Fluorescent Adolescent och några andra spår jag lyssnat på. När ekonomin förhoppningvis har stabiliserats lite så är Favorite Worst Nightmare den första plattan jag ska skaffa. Kan mycket väl vara ett av årets bästa släpp. Vi får se, men det bådar gott.

Inga kommentarer: