tisdag, maj 22, 2007

Trip Hop och Aprock

Eftersom jag snackat en del om Sneaker Pimps på senaste tiden så är det ju inte mer än rätt att jag faktiskt delar med mig lite av deras musik också. Eftersom YouTube av någon anledning inte vill posta videon jag tänkt mig hit så får ni helt enkelt följa nedanstående länk istället. Low Five var den första låten jag hörde med bandet. Satt uppe en natt för flera år sedan och kollade på MTV Alternative Nation när denna dök upp. Kärlek vid första öronkastet. Ta er en titt, luta er tillbaka och låt er förföras av Chris Corners ljuva stämma och det härliga soundet.

http://www.youtube.com/watch?v=T_dbJ6I7puo


Ett annat band som jag tycker ni borde kolla upp är Malmöbandet Babian. Såg dem på en av studenpubarna här för några veckor sen. Likheterna med bob hund är slående men inget fel med det! Det känns som jag skrivit det här förut, så kanske har jag redan länkat till dem tidigare. Å andra sidan är de värda den uppmärksamheten.

http://www.myspace.com/babiansweden
www.babian.nu

Inga kommentarer: