onsdag, maj 09, 2012

In the Spotlight 2012 pt.14: Miller Moon


Jag kan inte låta bli att tänka på rymden när jag hör Malmö-bandet Miller Moon. Det är någonting i soundet som ger mig den känslan, samtidigt som jag får vibbar både från 60-,70- och 90-talen. I pressreleasen står att läsa:


"Lika energiskt som Velvet Underground, smittsamt som Stone Roses och genomsyrat av mörka undertoner aspirerar Another Side Of Love på att bli en ”dark horse” bland de album som släpps 2012." 

Med trevliga melodier som enkelt tilltalar gilla-sidan i mig, är debutalbumet Another Side of Love en skiva jag tycker ni ska slänga ett öra åt om ni gillar musik med space-vibbar och hammondorglar. Happy är albumets höjdpunkt.




Video: Astray

Miller Moon på
Spotify
Officiella hemsidan

4 kommentarer:

Hammill sa...

Jo, jag är ju svag för mörka undertoner och hammondorgel, så det här var kul.

Malin sa...

Tänkte väl att det skulle vara något i din smak, Ingemar :-)

Hammill sa...

Jo, och "Miller Moon" har jag lagt in till Poplistan vecka 22-23. Först skall min namne Ingemar välja ut tio låtar till nästa omgång. Du får också möjlighet att välja ut en lista framöver, förstås.

Malin sa...

Kul! :-)