söndag, juli 10, 2011

In the Spotlight 2011 pt.33: James Blake


Jag har märkt att när det kommer till James Blake, måste i alla fall jag vara på rätt humör för att kunna lyssna på hans musik. Dubstep är väl den närmaste beteckningen skulle jag tro, en genre jag inte är helt bekant med. Men jag har tipsat om Blake förut, han finns med i BBCs Sound of 2011, vilken jag skrev om i början av året. Hans Limit to your love fastnade hos mig. Dock hade jag väldigt svårt att ta till mig den självbetitlade debutplattan när jag hörde den första gången. Men när jag däremot körde shuffle i en lista med blandade album, varav ett var Blake's, då uppskattade jag hans platta mycket mer.

Men oavsett om du är helsåld på den här genren, eller liksom jag föredrar att höra den här typen av musik i mindre portioner, så är James Blake ett namn värd att kollas upp. Albumet har sina fina stunder.




James Blake på

Inga kommentarer: