fredag, maj 27, 2011

Heja Arvika!


Av någon anledning så har jag inte nämnt Arvikafestivalen på väldigt länge. Min favoritfestival som håller på att återskapa sig själva, och sakta klättra upp från den djupa avgrund de hamnat i. Festivalen som jag besökt vartenda år sedan 1999, och vilken jag brukar skriva rätt flitigt om. Det såg ju länge ut att inte bli någon mer festival, men skam den som ger sig. Nu jäklar är det på gång! Den här gången har de insett att de inte ska försöka vara något de inte är, och har därmed gått tillbaka till sina elektroniska rötter.

Jag borde ha tagit upp festivalens återuppståndelse för länge sedan, för till min stora glädje är ju IAMX en av årets bokningar! De ställde ju in förra året. Och nu i veckan kom ytterligare en väldigt god nyhet:

MESH kommer till Arvika!! Hurra!

Ni som följt bloggen ett tag vet att Mesh är ett av de band som ligger mig varmt om hjärtat. Väldigt bra live är de också. Denna goda nyhet ska givetvis firas. Och det får bli med låten Leave You Nothing nedan. Och när ni är klara med den kan ni lyssna vidare på Spotify, och läsa mer om bandet på deras hemsida.




Heja Arvika!

2 kommentarer:

Boggen sa...

Hmm, namnet på bandet har jag ju hört men har faktiskt aldrig lyssnat på dem vad jag vet och de verkar ju ha hållit på ett tag. Den här var riktigt bra!

Malin sa...

Ja de har några år på nacken. Kul att du gillar!