tisdag, november 23, 2010

In the Spotlight 2010 pt.44: Dark Tranquillity


Jag gillar ju att hoppa mellan genrer på den här bloggen. Efter en rad inlägg med en del pop och mycket elektroniska inslag är det nu dags för något tungt igen.

När jag i somras var ute och körde en lite längre sträcka en sen torsdagskväll, fick jag tillfälle till att lyssna på P3 Rock. Jag är annars hopplös på att komma ihåg att lyssna till det, trots att jag verkligen gillar programmet. I fokus den kvällen stod Dark Tranquillty. Har hört ett par låtar med dem förut men aldrig lyssnat vidare. Men när Dream Oblivion strömmade ut ur högtalarna bestämde jag mig för att det var dags att stifta närmare bekantskap med bandet. Senaste verket We Are the Void är således det första DT-albumet jag lyssnat igenom. Ingen platta som kommer komma med på min årsbästa-lista, men det är helt klart en skön rökare att dra på när man behöver lite tyngre toner. Bra grejer. Och jag kommer absolut att ta mig an deras tidigare alster vid tillfälle.




Dark Tranquillity på

Inga kommentarer: