lördag, september 20, 2008

Remember when you were young, You shone like the sun.

Under de senaste två veckorna så är det ett visst gäng med plattor som gått på mer eller mindre ständig repeat. Jag nämnde ju Dylans Blonde on Blonde i inlägget om NiN nedan och tanken är fortfarande att jag ska avhandla den här... men det blir inte nu heller. Utan den får återigen vänta och istället lämna plats åt ett annat band vars musik snurrat flitigt i dagarna, nämligen Pink Floyd. Bisarrt nog var det just de som ljöd hur högtalarna när jag för några dagar sen på Skivgrisarnas sida nåddes av nyheten att bandets keyboardist Richard Wright gått ur tiden.

Så av den anledningen får det helt enkelt bli ett inlägg tillägnat dessa herrar.




Så ägna Wright en tanke och peta upp volymen till följande stycken:

See Emily Play
Shine on you crazy diamond
Arnold Lane
Wish you were here
Jugband Blues
Comfortably Numb

3 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara låtar...jag e ju ett stort fan av Pink Floyd och fällde en tår häromdagen. Blonde On Blonde troligvis min favvoplatta med Dylan kul att du gillar den
/ Gonzo Skivgris

/C. sa...

Att Wright gått ur tiden hade jag missat. Han kan inte ha varit så många år över de 60!

Malin sa...

Gonzo: Ja Blonde... får nog räkna sig som en av mina favvoplattor med Dylan också.

C: 65 tror jag han blev innan cancern vann. :-/