måndag, augusti 22, 2011

In the Spotlight 2011 pt.40: Wolf Gang


När jag ändå är i farten och nämner Boggens blogg, så kan jag lika gärna nämna den igen, för det var där jag upptäckte Wolf Gang. Ett brittisk alternativpop-band med symfoniska inslag som gör låtar som sätter sig som ett smäck i öronen och skjuter glad-barometern ända upp i topp! Debutalbumet heter Suego Faults, och är proppfullt av supersnygga och smittsamt bra spår! The King and All of His Men i synnerhet är en så syndigt bra dänga att jag blir alldeles lyrisk och inte riktigt vet vart jag ska ta vägen. Det är bara ren lycka att höra den. Inte en chans att jag skulle kunna sitta still om jag hörde den på ett dansgolv.

Fantastiskt bra skiva. Kvalitativ musik som sticker ut. Ge Wolf Gang en chans. Du kommer inte ångra det!





Wolf Gang på

4 kommentarer:

Jimmy Myhre sa...

Grym skiva Malin, låten Suego Faults låter inte helt olikt Sparks, riktigt bra

Malin sa...

Ska ha det i åtanke nästa gång jag hör den!

Boggen sa...

Man tackar för omnämnande och länkning. Har väntat ett tag på att de skulle släppa en hel platta. "Pieces of you" är så hiskeligt gammal så att den kom 2009!

Malin sa...

Så lite så! :-) Den som väntar på någonting gott, som man brukar säga!