söndag, november 07, 2010

In the Spotlight 2010 pt.36: Steve Mason


Steve Mason's vackra Lost & Found är förmodligen en av mina mest spelade låtar de senaste månaderna. Och ju mer jag lyssnar på hans soloalbum Boys Outside desto mer övertygad blir jag att det här är en av årets bästa plattor. 10 starka och stundvis gripande låtar, där kanske framför allt The Letter får hjärtat att brista en smula. Och jag förstår utifrån texterna och flyktigt lästa recensioner att det ligger en hel del mörker och smärta till grund för Boys Outside. Den snygga produktionen lyfter albumet ännu mer och plockar fram låtarna i sina rätta jag. Vackert och stilfullt. Det känns äkta. Jag gillar samtliga låtar men Understand My Heart och Am I Just A Man är stora favoriter tillsammans med de två ovannämnda.




Steve Mason på


4 kommentarer:

Hammill sa...

Skall absolut kolla in hela hans album. Har bara lyssnat på de två singlarna än så länge. Var det inte så att hans album dröjde väldigt länge innan det kom till Spotify?

Malin sa...

Jo det gjorde nog det. Köpte plattan i juni/juli någon gång och då fanns den inte uppe på Spottan iaf.

Hammill sa...

Åh, nu förstår jag hur bra hela plattan är. Lyssnar som förhäxad på den. Måste kolla in texterna mer i detalj även om han textar väldigt tydligt när han sjunger. En av årets plattor!

Malin sa...

Ja visst är den magnifik! Svårt att få nog av den.