onsdag, november 10, 2010

In the Spotlight 2010 pt.38: I Am Kloot


För en sådär 9-10 år sedan hörde jag To You på radion, och blev störtförälskad. Den är fortfarande en kär favoritlåt. Trion bakom låten går under namnet I Am Kloot. De skulle jag lyssna vidare på. Var det tänkt. Men så blev det inte av. Fråga mig inte varför. Istället är det först nu, ett decennium senare, som jag sitter och lyssnar på mitt första hela I Am Kloot-album.Sky At Night heter senaste verket som varit min kompanjon under några kvällar nu. När mörkret trycker på utanför fönstret, teet ryker ur koppen och mysbelysningen är på, då har Sky At Night passat som handen i handsken. 10 finstämda poplåtar där Fingerprints, The Moon is a Blind Eye, Northern Skies och Proof har fått gå några varv extra. I Am Kloot skapar en stämning som är väldigt trivsam. En riktig höst/vinter-platta.




I Am Kloot på


2 kommentarer:

Jimmy Myhre sa...

Ligger inne på samma historia som du Malin när det gäller Klotet, det var nog typ tio år sedan. Nya låter riktigt bra, kul

Malin sa...

Härligt att du diggar, Jimmy. En mysig platta.