lördag, november 06, 2010

In the Spotlight 2010 pt.35: Xploding Plastix


Här hoppar vi mellan genrerna! Från indiepop och rockabilly över till jazzigt electrofunkiga Xploding Plastix från Norge. Min vän Josse tipsade mig om dem för några år sedan och jag föll direkt för deras härliga sound. När jag skulle leta upp dem på Spotify här om dagen så upptäckte jag att de gett ut en ny EP, Devious Dan EP. 6 spår som är en ren fröjd att lyssna till. Xploding Plastix är en duo som förtjänar rejält med uppmärksamhet. Lyssna och sprid ordet!




Xploding Plastix på


3 kommentarer:

Hammill sa...

Tack för detta fina tips, Malin. Jag hade aldrig halkat in på detta band utan ditt tips. Jag har bara hört större delen av första låten "The Coma That Failed" och är redan helt såld. Är resten lika bra, så...

Malin sa...

Vad kul att du gillar! Hoppas att resten föll dig i smaken också

Hammill sa...

Tycket nog allra bäst om första låten faktiskt.