onsdag, maj 21, 2008

You can sigh and say magic and expect me to buy it

Dags att bekänna en ny förälskelse. Jag har nämligen hittat en ny favorit i bandjungeln och det är knappast svårt att räkna ut vart dessa kommer ifrån. Ni som känner mig alternativt följer den här bloggen har väl knappst missat att i den uppsjö av allt jag lyssnar till så ligger band från de brittiska öarna mig extra varmt om hjärtat. Jag har en obotlig romans med brittisk musik helt enkelt så det är nog ingen större surprise att även följande herrar som jag hyser sådant starkt tycke för även de är från Storbritannien. Eller två utav dem närmare bestämt då den tredje faktiskt är svensk.

Bandet är The Hoosiers.
P3 har under senaste tiden spelat bandets andra singel Goodbye Mr. A rätt ofta. Det var så jag fick upp öronen för trion för några månader sen. Här om dagen på samma kanal hörde jag även deras debutsingel Worried about Ray. Båda låtarna släpptes i Storbritannien i januari respektive juni förra året, och eftersom lanseringen hit brukar vara något fördröjd så blir det väl lite förvirrat på landets radiokanaler. Bandets tredje singel Worst case scenario kom ut i januari i hemlandet och i april kom även ett fjärde släpp i form av Cops & Robbers. Den senare har blivit lite utav en stark favorit nu när jag under kvällen tagit mig igenom mina två första lyssningar av debutplattan The Trick to Life.



Eftersom jag bara lyssnat igenom den två gånger så har inte alla låtar hunnit bli bekanta för mig än så jag kan inte säga så jättemycket om dem mer än att det rakt igenom hela plattan låter riktigt riktigt bra om jag får lov att säga det själv. Ett alldeles utmärkt album från ett alldeles utmärkt band. Jag kan på något vänster inte låta bli att tänka lite lite på The Dresden Dolls när jag hör dem, delar av soundet påminner om deras, en lätt touch av varité eller vad man ska kalla det. I övrigt lätt, enkel och stunsig pop. Jag blir på grymt gott humör av The Hoosiers.
I love it.

Fast en låt har utöver singlarna faktiskt fastnat lite extra redan nu från början och det är Killer.
Så jag lämnar er med den och hoppas att ni tagit er tid att lyssna på alla fem tipsen och efter det även är sugna på att införskaffa hela albumet.



http://www.myspace.com/thehoosiers
http://www.thehoosiers.co.uk

Inga kommentarer: