Visar inlägg med etikett The Good The Bad and The Queen. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett The Good The Bad and The Queen. Visa alla inlägg

söndag, februari 04, 2007

The Good, the Bad and the Queen

Just gjort en ny upptäckt så här i slutet av veckan, bandet i fråga är The Good, The Bad and the Queen. Ett band vars medlemmar inte är allt för obekanta i branschen om man säger så, uppsättningen består av Damon Albarn (Blur/Gorillaz), Paul Simonon (The Clash), Simon Tong (The Verve) & Tony Allen (Africa 70). Intresse väcktes när jag läste en recension av deras album för några dagar sedan och nu ikväll letade jag mig in på deras hemsida för en provlyssning och den var mycket positiv. Så tar er in på denna länk för ett smakprov, för detta måste höras!

http://www.thegoodthebadandthequeen.com/index.php


Dagens låt: The Good, The Bad and the Queen - Kingdom of Doom