torsdag, april 07, 2016

April 2016


Startat på en april-lista i alla fall. Den fylls på efter hand i vanlig ordning!
Som ni kanske märker så har jag, flera år efter alla andra, upptäckt TV-serien Bron/Broen. Kände till Choir of Young Believers sedan tidigare, men hade inte hört fina Hollow Talk som är titelmelodin till ovannämnda TV-serie. Den är med, och när jag ändå var i farten slängde jag in favoriten Patricia's Thirst också.

Låten med White Lamas hittade jag in inboxen. De skrev att de var anonyma. Dock tycker jag sångaren låter rätt bekant, vad tycker ni? Svag som jag är för electropop så åkte de självklart in i listan de också.

Som värmlänning så får jag ju såklart så ett litet slag för Albin Larslin och Den Arktiska Expeditionen som också finns med i listan.

April 2016


2 kommentarer:

Hammill sa...

Aha. Choir of Young Believers har jag haft med på Poplistan. Gillade dem. Visste inte att de förekom som musik i Bron, men kanske inte så överraskande, eftersom de är danska.

Malin sa...

Nej precis. Den låten gör sig väldigt bra som signaturmelodi också. Väldigt bra serie för övrigt!