fredag, februari 12, 2016

Februari 2016 +ismael +Sivert Høyem

 
Alltid lika kul att hitta musik i brevlådan! Igår hittade nya minialbumet med mina svensk-favoriter ismael fram till mig. Ska försöka hinna med en liten recension till veckan. 

För övrigt vankas det konsert till helgen! Självaste Sivert Høyem ska inta Oslo Spektrum. Det kan inte bli annat än bra. Sist jag såg Sivert var på Sentrum Scene för några år sedan, då för några hundra personer. Nu blir det bra många tusen åskådare. Liten skillnad, men om någon kommer mästra det, ja då är det den forne Madrugada-frontmannen. Han kan klä vilken spellokal som helst. Är väldigt glad att jag fick chansen att se Madrugada en gång i tiden på en av Arvikafestivalerna. Flott konsert, mitt i natten.

Ny månadslista är igång. Där hittar ni bland annat singeln Alla Spöken med ovannämna ismael, och min favoritlåt, och tillika titelspåret, från Sivert Høyems nya album Lioness. Har spelat den låten på repeat i några dagar nu. Fantastiskt fin. Och så lite annat gött såklart. Slår ett extra slag för The Heavy som jag upptäckte förra helgen då sambon satt och botaniserade på YouTube. Hur jag har kunnat missat How You Like Me Now i 2009 är för mig helt obegripligt. Skönt groove att ta med sig in i helgen!



Inga kommentarer: