måndag, augusti 24, 2015

Editors


Världens bästa band, Editors, är ju på G med ett 5:e studioalbum. I veckan kom även beskedet att The Twilight Sad ska följa dem med ut på höstturnén. Fina grejer. Dessvärre inga Skandinavien-datum denna gång, så det får bli en tur till Hamburg för min del! Har ju bara sett dem en gång, vilket är på tok för lite.

När första singeln No Harm från nya albumet In Dream kom, var det faktiskt lite av en besvikelse för min del. Och när det kommer till Editors, är det ytterst sällsynt att jag blir besviken. Det har väl i stort sett aldrig hänt. Den är fin, men något dryg i min smak.

Allting rättades dock fort upp när andra singeln Marching Orders släpptes. Föll för den med en gång. Underbart sound.

Tredje singeln Life is a Fear kom för några veckor sedan. Och den älskar jag! Är väldigt spänt på nya skivan som verkar gå i ett mörkt electrodrapperi. En klar bonus är deras samarbete med Rahi Rezvani som resulterar i riktigt stiliga foton och musikvideor.





Inga kommentarer: