onsdag, januari 22, 2014

Tillägg till årsbästalistan


Turligt nog var det inte fler än två norska låtar i min Best of 2013 som inte var tillgängliga i svenska Spotify. Så jag slänger upp YouTube-klipp till dem båda i hopp om att det går bättre.

Först ut, Martin Halla, vinnare av norska The Voice i 2012. Här är den söta singeln Illuminate the Sky.



Sedan ska jag överraska er med lite hiphop, en genre som jag ytterst, ytterst sällan har med här. Denna låten, och hela albumet är egentligen från 2012, men 2013 får man väl lov att säga har varit ett guldår för norska Karpe Diem. Singlarna från plattan Kors på halsen, ti kniver i hjertet, mor og far i døden har roterat friskt på norska P3 hela föregående år, och de har spelat för ett utsålt Oslo Spektrum för att bara nämna några ting i framgångsåret. Jag var inte helt på kroken först, men de har växt något enormt den sista tiden. Låten Toyota'n til Magdi, som var den jag plockade ut till min årsbästa-lista, har varit lite av en temalåt för mig och sambon. Men jag passar på att lägga till Her också, för att ge er två nyanser av duon. Båda låtarna har varit stora favoriter under 2013. Ge Karpe Diem några chanser, de växer, jag lovar.








Inga kommentarer: