fredag, maj 11, 2012

Icons of Elegance


Icons of Elegance låter lite som om det skulle kunna vara namnet på ett hårdrocksband, men så är inte fallet. Bakom namnet hittar vi ett svensk/finskt brödrapar som spelar elegant pop som ger en känsla av gemytlig stämning. Nya skivan heter Carousel och första smakprovet från den är Tales of Animals som jag nog menar är det bästa spåret på skivan, ihop med Time Will Tell. 12 spår där man kan ana att killarna har blivit matade med en rejäl dos 60-talspop som små. Må hända är det ingen revolutionerande platta, men väl en trevlig sådan som jag tycker ni ska ge en chans om ni har en stund över. Ovan nämnda singel tycker jag definitivt ni ska låna ett öra. Den är en liten sommarpärla.




Icons of Elegance på
Spotify
Officiella hemsidan

Tack Birgitta för skivan.

2 kommentarer:

Hammill sa...

Och dem här var ju också lätta att gilla om man som jag är uppfödd med Beatles.

Malin sa...

Det kan jag tänka mig :-)