onsdag, april 11, 2012

In the Spotlight 2012 pt.9: Pharoes


Det trillade in ett mail från Ebbe som ville tipsa mig om sitt band Pharoes. Ett alternative rockband baserat i Malmö, och som låtit sig influeras av bland andra Deftones, Faith No More, Smashing Pumpkins och Silverchair.

Ebbe beskriver själv bandets musik som tung, storslagen och dynamisk, och jag kan bara hålla med. Det är ett riktigt gott sound Pharoes levererar på sin debutplatta Circle of Seasons. Det är också ett knippe starka låtar bandet har knåpat ihop. Det är förvisso inte alla spår som går hem hos mig, men där är inte heller några dåliga låtar. Tvärtom känns det som ett album som har ett genomtänkt arbete med mycket själ bakom sig. Och det skapar en helhet som gör Pharoes till ett band som sticker upp i sin genre. Är ni svaga för något av bandet nämnt ovan, kanske Deftones i synnerhet, så är Circle of Seasons ett album jag varmt kan rekommendera. Circle of Seasons Part 1, Stallion, New LinesRelevance of the Bullet och Gutter Scenery hör till mina favoriter. Videon till nummer två kan ni se nedan. Gillar ni vad ni hör, glöm inte att sprida ordet!





Pharoes på
Spotify
Facebook
Officiella hemsidan


Inga kommentarer: