onsdag, mars 07, 2012

Guilty Pleasure-dags


Jag presenterade ju min påbörjade Spotify-lista för mars här om dagen, och jag ska nu ta tillfället i akt och kommentera en låt som numera ligger där. En Guilty Pleasure. Tänkte att det var lika bra då jag, trots bred musiksmak, säkert förvånar en del med denna. Kan säga att jag har förvånat mig själv. Vanligtvis brukar jag få allergiska reaktioner när det börjar gå ut eurodisco-hållet, och jag hade inte heller väntat mig att jag skulle falla pladask för ett bidrag i Melodifestivalen av alla ställen. Men det var precis vad jag gjorde för några veckor sedan, där jag satt och slötittade på andra deltävlingen och en sympatisk och stiligt klädd norrlänning med bra röst kliver upp på scenen och river av denna låt. (Eller lyssna på Spotify)

Otroligt uppfriskande med någon som framför en sådan här låt med en röst som håller live och som inte ser ut som en solbränd 17-åring med 10 kilo vax i håret och brallorna nere i knävecken. Heja David!




Inga kommentarer: