måndag, oktober 10, 2011

Smith & Burrows

Trött och precis hemkommen från jobbet slår jag mig ner vid datorn med en kopp kaffe och möts av en väldigt rolig nyhet i min inbox! Jag hade fått ett mail från PIAS som tipsade om samarbetet Smith & Burrows. Och inte vilken Smith som helst, utan Tom Smith, sångare i Editors, mitt favoritband alla kategorier! Andy Burrows känner vi från Razorlight, I Am Arrows och som gästtrummis i We Are Scientists.

Smith & Burrows. Två vänner som när de träffats plitat ner någon idé här, knåpat ihop en annan där och vips så mynnade allt ut i ett samarbete som skulle leda till en hel platta. Funny Looking Angels lyder titeln och den släpps 28 november.

Går ni in på duons hemsida, www.smithandburrows.co.uk, kan ni redan nu ladda hem plattans titelspår. En trevlig melodi, och jag är grymt nyfiken på resten!

Förutom originallåtar från de båda herrarna kommer albumet även innehålla några covers. Till min stora lycka kommer en av dem att vara deras tolkning av Black's Wonderful Life! Denna upptäckte jag för ett år sedan då en vän skickade över ett YouTube-klipp där I Am Arrows tillsammans med Tom Smith framför denna fina sång tillsammans:




Plötsligt var jag inte längre trött!