torsdag, augusti 11, 2011

In the Spotlight 2011 pt.38: The Rosebuds


Gillade ni The Phoenix Foundation vilka jag tipsade om i förra Spotlight-inlägget, då kommer ni förmodligen att gilla The Rosebuds också. Dessa har jag Jimmy på Skivgrisen att tacka för. Lyssnade på hans eminenta spellista A Dive Into 2011 - Best Of So Far här om dagen och där fanns The Rosebuds med. Ska även passa på att inflika att ca 10 av låtarna på min augustilista är från Jimmys spellista. Skulle nästan kännas lite kriminellt om jag inte nämnde det!

The Rosebuds är dock inget nytt band. Duon har varit aktiva i 10 år och har några album i bagaget. Det senaste har titeln Loud Planes Fly Low. Det är inte ett album jag kommer räkna till årets bästa när det väl är dags att summera, men det är en trivsam indie-pop skiva som lätt kan gå på repeat under några timmar.



Video: Woods


The Rosebuds på



5 kommentarer:

Leif sa...

Vacker musik!
Fick lite vibbar åt Prefab Sprout-hållet...

/Leif

Hammill sa...

Jodå, jag har också lyssnat lite på Rosebuds ett tag. "Go Ahead" är en låt som jag gillar.

Malin sa...

Leif: Visst är det fint! Har inte lyssnat så mycket på Prefab Sprout, får friska upp minnet lite i veckan :-)

Ingemar: Ska kolla upp den!

Jimmy Myhre sa...

Gillar verkligen Rosebuds nya Malin, tänkte få tag på den på vinyl. Tackar för uppmärksamheten, bara sköj att förmedla

Malin sa...

Jimmy: Så lite så :-) Kul att du gjorde en halvårslista tycker jag. Många gemensamma favoriter, och lite nya som jag bommat. 2011 är ett prima musikår det med!