söndag, juli 24, 2011

Spontan-playlists


Oj oj, här susar dagarna iväg utan ett enda inlägg. Semesterlättja? Kanske tur att det är dags att gå tillbaka till vardagsrutinerna imorgon igen. Musiktips är det definitivt inte ont om i alla fall. Har upptäckt mycket bra på senast och har fått en hel drös med sköna tips. Allt ska dyka upp här, inom sin tid! Men ni vet att skulle det dröja lite mellan inläggen så uppdaterar jag mina månadslistor kontinuerligt. Där hittar ni de senaste favoritlåtarna. Listan för juli har ni här och i spalten ute till höger.

Ibland får man bara en plötslig feeling att sätta ihop en spellista, utan något som helst tema. En spontan playlist helt enkelt. Man börjar klicka på en låt, den får en att känna "den här vill jag höra sen! Och den här, och den här..." och plötsligt bara strömmar det ut låtar. Det hände förut. An Afternoon in July blev resultatet. Kanske fyller jag på den med en och annan låt frampå.

Och när jag ändå är i farten kan jag lika gärna länka till två andra spontan-spellistor från tidigare tillfällen: Secret Hideaway och These Wooden Ideas.

Håll till godo!

Inga kommentarer: