torsdag, juni 09, 2011

Inför Arvikafestivalen 2011: Nedräkningen har börjat!


Det är lite mer än en månad kvar till årets upplaga av Arvikafestivalen. 35 dagar närmare bestämt. Därmed dags att så sakteliga börja dra igång festivalpeppen! Detta kommer att ske i en rad "inför-Arvikafestivalen"-inlägg fram till dess att festivalen startar.

I år äger festivalen rum 14-16 juli, vilket innebär att jag förhoppningsvis kommer att få fira in min födelsedag, som är på söndagen, med någon riktigt bra liveshow på natten mellan lördag och söndag. Jag hoppas givetvis på att Mesh får den äran, då jag såg att de ska spela på lördagen. Vi får se hur det blir med den saken! Spelschema kommer ju först längre fram, men vilka dagar banden preliminärt är inbokade på släpptes nu i veckan. Och därtill släpptes även endagsbiljetterna, för er som inte vill eller har möjlighet att besöka Arvika under samtliga tre dagar. Men det ska tilläggas att 3-dagarsbiljetten är väldigt billig iår! Just nu ligger priset på 795 pix och det inkluderar tillträde till campingen (som öppnar redan den 12:e), skön musik, goa människor, toppen-stämning och allmänt "gôtt" häng i dagarna tre! Förhoppningsvis inkluderar det även ett strålande väder. Mer information om priser, vilka band som är bokade och annat matnyttigt och kul finner ni på festivalens hemsida.


Som vanligt inför festivalen ska jag spana in bokningarna och självklart tipsa er om alla goa artister som kommer till Värmlandsskogen för att spela! Lite annat festivalrelaterat skoj kommer också behandlas. Håll ett extra öga här under nästa vecka, då kommer en liten surprise jag lovar att ni inte vill missa!


Eftersom jag nämnde Mesh ovan, får det idag bli en video till deras ära. Här har ni Friends Like These.




Inga kommentarer: