söndag, juni 26, 2011

Inför Arvikafestivalen 2011: IAMX


Arvikafestivalen 2007.
Det var en sen kväll. Mörkret hade lagt sig och vid festivalens näst minsta scen, Andromeda, hade jag, min kusin och en skara andra festivalbesökare samlats. Och väntade. För egen del väntade jag på den konsert jag kanske hade sett fram emot allra mest under festivalen. IAMX.

Och vilken spelning sen! Det var en sådan där konsert som man aldrig vill ska ta slut. En konsert där man efteråt bara står och gapar och känner "WOW....". IAMX på Arvika 2007 är fortfarande en av de bästa spelningarna jag någonsin har upplevt. I år blir det förhoppningsvis en repris. På torsdag natt, vid 00-slaget, uppmanar jag alla som ska till Arvika att samlas vid Andromeda-scenen. För då får ni förhoppningsvis uppleva en konsert ni sent kommer att glömma!

Då, 2007 , hade Chris Corner och hans mannar två album i bagaget. Nu är det fyra, varav den senaste släpptes tidigare i år. Volatile Times. Men jag ska inte plocka en låt från den, utan från plattan The Alternative. Min kusin som var med har President som stor favoritlåt. Typiskt nog behövde hon springa iväg på toaletten mitt i spelningen 2007. Och gissa vilken låt hon missade under de fem minuter hon var borta. Typiskt! Förhoppningsvis får du en ny chans att se och höra President i år Linda!





Oj oj oj vad jag längtar!
Glöm inte att du kan peppa vidare på Arvikafestivalens hemsida också!

Inga kommentarer: