söndag, juni 26, 2011

Grattis Fredrik!


Kära läsare. Jag har gjort fel! Och detta ska givetvis rättas upp.

Det hade kommit in ett svar till Arvika-tävlingen. Denna hade dock, oturligt nog, hamnat i skräppost-mappen. Stor miss av mig att inte kolla den. Ber tusen gånger om ursäkt! Men nu är misstaget upprättat.

Fredrik Holmberg svarade rätt på båda frågorna (12 år och Rephlex Records) och hade därtill en fin motivering, vilken ni kan läsa nedan. För detta vinner du en 3-dagarsbiljett inlusive camping till årets Arvikafestival! Stort grattis! Hoppas att du får en riktig kanonfestival med många fina minnen!

Fredrik ska även få önska en låt som han ser fram emot att höra på festivalen. Denna kommer i ett senare inlägg. Själv ser jag fram emot att få se och höra Röyksopp framföra Happy Up Here igen. De var ruggigt bra när de spelade på festivalen 2009. Lyssna på den nedan, men först, Fredriks motivering. Grattis igen!


"Fem år har gått sedan jag upplevde Arvikafestivalen senast. För fem år sedan hade jag varit på Arvikafestivalen i fem år i sträck.

Jag har gått och tvivlat om jag är för gammal för det här nu, men kommer alltid att tänka på den dagen för snart 5 år sedan då min två år äldre bror sa till mig när vi stod och blickade ut över campingen: Påminn mig nästa år att jag tycker det här är kul, trots att jag känner mig lite för gammal för det här. Jag tycker det är kul Fredrik!

Det gjorde jag. Men han hade fått andra prioriteringar. Fru, barn, hus och Volvo……

Han kommer nog inte återvända till Arvika.

Nu är jag själv 29 år. Är jag för gammal? Det skulle vara väldigt kul att ta reda på det. Jag tror ju inte det.

JAG VILL DIT!"





Inga kommentarer: