måndag, maj 30, 2011

In the Spotlight 2011 pt.20: The Dears


Har lyssnat en del på Degeneration Street, senaste plattan med The Dears, under dagen. Inte säker på var jag fann dem, men jag gissar att det är Poplistan jag har att tacka. Jag kan inte undgå känslan av att jag har "hört det förut". Men det gör ingenting. Det här är en riktigt trevlig skiva. Ganska lång med sina 14 spår, men blir för det inte långdragen. The Dears har visst lirat sedan 1995, men för mig är de ett nytt namn. Och det är en bekantskap jag nog ska se djupare in i vid tillfälle. Det här gillar jag verkligen! Spana in videon till sköna Omega Dog nedan!



Video: Omega Dog

The Dears på


2 kommentarer:

Hammill sa...

Kul att du fått upp ögonen för The Dears. Kolla gärna in albumet "Gang Of Losers". Där finns en hel del "Malin-musik" tror jag :)

Malin sa...

Det låter bra! Ska kolla upp den genast :-)