torsdag, maj 05, 2011

30 Day Song Challenge - Day 23: A Song That You Want to Play at Your Wedding


För sådär ett halvår sedan, eller mer, såg jag ett avsnitt av en svensk tv-serie (som jag tyvärr inte minns namnet på) där ett par skulle gifta sig. Ämnet för det avsnittet var att paret skulle finna en varsin låt till sitt stundande bröllop. Kommer inte ihåg vad hon valde, men han ville ha Lick it up med KISS. Kul val, och den lät riktigt schyst framförd av kyrkokören.

Det här med äktenskap är något jag aldrig riktigt har sett mig själv i. Förmodligen för att jag inte är religiöst lagd åt något håll. Men det utesluter självklart inte att jag någon gång kommer stå vid altaret. Det får tiden utvisa helt enkelt. Men av den anledningen har jag aldrig riktigt reflekterat över vad jag skulle vilja ha för låt på mitt eget bröllop. Det hade ju varit kul att välja en något oväntad låt, som i stil med Lick it up.

Efter en stunds funderande så har jag i alla fall lyckats välja ut en låt. Grädden på moset hade ju varit om Mr.Waits själv hade velat komma till bröllopet och framföra Little Trip To Heaven (On The Wings Of Your Love)!





Inga kommentarer: