måndag, april 18, 2011

In the Spotlight 2011 pt.16: Erland & The Carnival


Erland & The Carnivals förra platta var verkligen en frisk fläkt. Helt klart var bandet en utav de bästa och mest intressanta nykomlingarna förra året. Uppföljaren till debuten är redan här och går under namnet Nightingale. Först var jag lite skeptisk, men albumet växer mer och mer för varje lyssning. Mest gillar jag inledande So Tired in the Morning och Map of an Englishman. Men varje låt har sin speciella charm. Bandet har ett sound som sticker ut. Intressant gäng som sagt, och väldigt väldigt bra. Dags att upptäcka dem nu om du inte redan har gjort det!



Se även: Springtime


Erland & The Carnival på


3 kommentarer:

Hammill sa...

Hej Malin!
Jag har varit lite dålig på att kommentera dina inlägg på sistone, men jag gillar din 30 day challenge. Kanske gör jag något liknande. Hur som helst, så gillar jag Erland & The Carnival väldigt mycket. Kanske lite besviken på senaste skivan, men det beror mer på de höga förväntningarna. Mina favoriter på skivan är just "So tired in the mornings" samt "Springtime".

Malin sa...

Kul att du gillar min 30-dagarsgenomgång, den är rolig att göra också! Jag var lite besviken på nya plattan först, men den växer som sagt. Men gillar nog första skivan bäst.

Hammill sa...

Jo, det är kul med 30-dagarn. Den finns ju som Facebookgrej också. Funderar på att själv göra något sånt på min blogg också, får se om det blir av. Angående Erland & The Carnival, så blev jag väl lite besviken jag också, eftersom förväntningarna var högt ställda. Men "Springtime" gillar jag i alla fall. Den blir man glad av.