måndag, april 18, 2011

30 Day Song Challenge - Day 12: A Song From A Band You Hate


Egentligen är det här ännu en tråkig kategori eftersom jag försöker ha som regel att inte skriva om musik jag inte gillar. Ingen vits med det. Men i det här fallet kunde jag vrida en aning på denna omgång. Jag har plockat ut ett band jag starkt ogillar, men som har en låt, ett undantag, som jag faktiskt tycker är rätt bra. Så sett blir det ju ändå bra i slut ändan. Ska även poängtera att jag är försiktig med ord som "hata". Jag brukar använda det ordet om låtar emellanåt, men sällan eller aldrig om band eller artister. Det är det för starkt för. Men givetvis finns det band jag verkligen inte står ut med. Man kan ju inte gilla allt och tur är väl det. My Chemical Romance är ett utav dem banden. Skränigt skräp om du frågar mig. Men I Don't Love You tycker jag är lite fin. Kalla det en Guilty Pleasure om ni vill. Här har ni videon:




Video från bandets hemsida.


Inga kommentarer: