tisdag, april 12, 2011

30 Day Song Challenge - Day 08: A Song That You Know All the Words To


Insåg när jag kom till denna kategori att jag av någon anledning var mycket bättre på låttexter förr än vad jag är nu. I alla fall hela låttexter. Jag sjunger ofta med i låtar men det är mest delar av en och samma sång jag kommer ihåg. Så kan det vara. Jag får bättra mig helt enkelt.

Jag skulle kunna göra det lätt för mig och plocka en låt med Editors, där kan jag helt klart de flesta texterna. Men jag har satt som regel att inte ha med samma band två gånger under de här 30 dagarna. Editors är spikade för en kategori längre fram. Därmed fick jag gå bakåt i tiden, till tonåren, och plocka fram en storfavorit från den perioden. En låt som är lika mycket storfavorit än idag ska tilläggas. En av världens bästa låtar. Och jag är rätt säker på att jag fortfarande kan hela texten till den.

Ladies and Gentlemen, A Design For Life med Manic Street Preachers:




Inga kommentarer: