onsdag, mars 30, 2011

Machines


Håller som bekant på att gå igenom min skivsamling, A-Ö. Är fortfarande kvar på bokstaven B. Dels för att jag köper nya album under tiden som givetvis får företräde, men också för att jag har en hel del album med band på B. Ett av dem är Biffy Clyro och plattan Puzzles som jag vann i någon tävling för ett par år sedan. Insåg att jag knappt hade lyssnat på skivan, kanske för att jag inte är så förtjust i det jag hört med bandet tidigare och även senare.

Mycket riktigt föll inte Puzzles mig i smaken heller. Men, i slutet av skivan dök ett undantag upp, Machines. Mycket fin låt. Så fin att jag bestämde mig för att behålla skivan enbart för den låten.

Lyssna själva:





2 kommentarer:

Else-Britt sa...

Hej Malin! Jag har inte lyssnat på den här skivan (än) utan jag skulle bara kolla hur din blogg ser ut. Grattis till senaste vinsten på Retrolistan!

Malin sa...

Hej Else-Britt! Tack! Och kul att du tittar in :-) Hoppas du kommer tillbaka och att du gör nya musikaliska upptäckter.