måndag, mars 21, 2011

In the Spotlight 2011 pt.8: The Vaccines


Efter att ha spelat What Did You Expect From The Vaccines? på högvarv i bilen under de senaste turerna, har London-bandet The Vaccines snabbt blivit en glad och kär liten nykomling i mitt musiklyssnande. Med betoning på glad. För det är precis vad jag blir när jag lyssnar på The Vaccines. Ibland behöver det inte vara så komplicerat. Medlemmarnas musikaliska influenser strålar ut. Lite klassisk rocknroll och garage från 50/60-talet och en nypa punk på det. Allt i en snygg sammansmältning med modern indietouch.

Har du P3 på ibland har du säkert hört den korta och riviga Wreckin' Bar (Ra Ra Ra) och ursköna Post Break-Up Sex. Resterande spår är lika smittsamt bra. Extra svag är jag för Wetsuit.




I all sin enkelhet är det här ett störtskönt debutalbum, och jag hoppas vi får höra mer från The Vaccines i många år framöver.


The Vaccines på


2 kommentarer:

Fredrik sa...

Fredrik från pop- och retrolistan, första gången jag skriver här, såg på spotify att du lagt upp vwreckin bar. Trevlig dumpop à la Ramones är ju aldrig fel. Finns med på nya poplistan, då vet jag att åtminstone en låt kommer accepteras av minst två. Strålande, jag har nått mitt mål! :)

Malin sa...

Kul att du kikar in Fredrik! The Vaccines är ursköna, så du kan definitivt räkna med minst en högpoängare från mig ;-)