söndag, februari 06, 2011

In the Spotlight 2011 pt.3: Kaizers Orchestra


För att vara ett av mina stora favoritband har norska Kaizers Orchestra fått oförtjänt lite utrymme i den här bloggen. Dags att ändra på det!

10 år sedan debutplattan slår Kaizers nu på stort och introducerar oss till triologiprojektet Violeta, Violeta. Del ett kom ut för ungefär en vecka sedan, del två släpps i november och del tre är planlagd till november 2012.



Har varit helsåld på singeln Hjerteknuser sedan jag hörde den på norska P3 i vintras, och väntat spänt på albumet. Under första lyssningen var jag lite besviken på Violeta, Violeta. Volum 1, men ju mer jag spelat albumet, ju mer har den växt. Numera gillar jag den starkt. Jag kommer nog alltid tycka att de två första albumen är bandets bästa, men de har hållit en hög standard hela karriären igenom. Och efter ett decennium är det fortfarande ett Kaizers i högform. Segergertåget tuffar vidare, och det ska bli spännande att höra fortsättningen i triologin!



Kaizers Orchestra på


Inga kommentarer: