söndag, november 14, 2010

In the Spotlight 2010 pt.40: Ugress


Minns jag inte helt fel var det Dan som introducerade mig för norska Ugress, för en sådär 2-3 år sedan. Vet inte om jag någonsin tipsade er om förra årets formidabla platta Reminiscience. Jag borde ha gjort det. Men med all den bra musik som det hela tiden dyker upp är det svårt att hinna med allt man vill tipsa om. Hur som helst vill jag i alla fall ta tillfället i akt nu och tipsa er om Ugress senaste släpp, samlingsplattan Collectronics. Om jag har förstått det rätt är den samling med tidigare utgivna singlar och EP-spår. Den har fått utgöra större delen av min söndag. Gisle Martens Meyer, mannen bakom namnet Ugress, skapar förmodligen Nordens skönaste och mest behagliga musik inom den elektroniska genren. Fantastiskt bra. Är ni inte redan bekanta med Ugress, då är det dags att bli det nu!




Meyer har en välfylld hemsida vilken jag rekommenderar er att gå in på om ni vill lyssna, se och läsa mer om hans musik.


Ugress på


Inga kommentarer: