söndag, maj 09, 2010

In the Spotlight 2010 pt.9: Adam Green

Moldy Peaches. Jag kan inte påstå att jag minns särskilt mycket av dem. Men jag minns att det var en våg för en sådär 8-9 år sedan då var och varannan person hyllade dem. Och jag minns att jag inte alls gillade det jag hörde. Med anledning av det har jag liksom avskrivit Adam Greens soloutflykter utan att ens ha hört något. Superdumt, såklart. Tur då att man har vänner som kan ändra på ens inställning emellanåt. C på It's easy... petade in Buddy Bradley i en gemensam Spotify-playlist en dag för ett par månader sedan. Därefter har Greens senaste album Minor Love gått på hög rotation till och från. Jag älskar den! Greens texter och sättet han framför dem på, det är något i hans släpande och avspända sätt och attityd som jag finner fullkomligt störtskönt. Jag kommer även på mig själv att gilla det faktum att ingen av de 14 spåren når upp till 3 minuter. De flesta slutar strax efter 2 minuter eller tidigare. Det är befriande på något vis. Enkelt men mycket mycket bra.





Lyssna till: Give Them a Token, What Makes Him Act So Bad (Officiell), Castles and Tassles, You Blacken My Stay


Adam Green på
Spotify
Myspace

2 kommentarer:

/C. sa...

Det är ju egentligen jag som ska säga tur att det finns vänner som får en att ändra inställning då och då :-) Gillar annars också att inget av spåren är längre än tre minuter, känns alldeles tillräckligt på något sätt!

Malin sa...

:-) Det gör ju det!