torsdag, februari 25, 2010

Covers pt.22 - Backseat

Gör en paus i alla dagens bestyr och sticker emellan med en skön cover jag precis blev tipsad om.

Ni som följer bloggen minns kanske att jag tipsade om Sidechild för ett tag sedan. Nu har Pontus med band tagit sig an låten Backseat av Staygold, Robyn, Spank Rock & Damien Adore. Jag ska inte sticka under stolen med att jag inte är särskilt förtjust i originalet, men Sidechild gör en riktigt skön akustisk tolkning av den som definitivt faller mig mer i smaken.

Lite intressant hur det kan vara. För någon timme sedan suckade jag djupt och rynkade pannan när originalversionen dök upp på radion. Nu har jag spelat en cover på samma låt säkert 6-7 gånger på rad. Det är fint!


Originalversion av Staygold, Robyn, Spank Rock & Damien Adore

Och här har ni Sidechilds avskalade tolkning:







Kolla in Sidechild på Myspace!

Inga kommentarer: