onsdag, december 09, 2009

En ny och en gammal

Då så. "Albumregn"-inläggen är avklarade och nu återstår att inom kort att leverera listorna över årets bästa album, låtar och konserter. Ska bara bestämma mig först.


En kille som inte kom med i föregående inlägg av album är Dan Blacks Un. Den uteblev då jag fortfarande inte kommit fram till vad jag egentligen tycker om den. Men jag är utan tvekan obotligt förtjust i singeln Alone. Ett catchy och snyggt stycke som jag inte kan hålla mig borta från! Inbäddningen på videon är dock inaktiverad så ni får leta er in på länken nedan för att höra den. Men det är det väl värt!


Dan Black - Alone (officiell video)



Med lite vidare efterforskning på herr Black så fick jag reda på att det är han som står för sången på en av mina gamla favoritlåtar från 2001, Planet Funks Inside All the People. Där ser man! Oerhört svag för den låten. En gammal hit väl värd att damma av och föra upp till ytan igen, så här har ni även den:


Inga kommentarer: