måndag, juli 27, 2009

While the rain came tumbling down

Upptäckte här om dagen att även Paisleys stolthet Paolo Nutini har slungat ut ett sprillans nytt album. Sunny Side Up heter denna uppföljare till 2006 års debutplatta These Streets. Först tyckte jag inte att den var så imponerande men beslöt mig för att spela den en vända till. Sen blev det en gång till, och en gång till, och det slutade med att herr Nutini höll mig sällskap hela eftermiddagen. Albumet växer för varje lyssning.

Första singeln heter Candy, en småtrevlig låt om än den är långt ifrån den bästa på plattan. Jag är mer förtjust i spåren 10/10, Coming Up Easy, Growing Up Beside You, Worried Man och framförallt Tricks of the Trade.




Kolla upp albumet på Spotify vet jag.
Och passa även på att bekanta er med debutskivan These Streets om ni inte redan har den i er ägo. Vackra Last Request och catchiga Jenny Don't Be Hasty rekommenderas varmt från den. Tillsammans med den skönt medryckande Alloway Grove.

Paolo på Myspace

Inga kommentarer: