söndag, december 14, 2008

If there's hope in your heart it will flow to every part

Nu har det gått ovanligt och sjukligt länge sen jag sist pratade om dem. Men nu är det så dags för C. har precis förgyllt min kväll med alldeles strålande nyheter som ger stora stora hopp om musikåret 2009! Editors filar på en ny platta!

Jag säger det igen: EDITORS har påbörjat arbetet med ett nytt album!



Min puls är onyttigt hög och magen full i fjärilar. Dessa underbara nyheter kan man lyssna på i Steve Lamacqs program från i måndags. 1 timme och 41 minuter in kan ni höra Tom Smiths ljuva stämma svara på herr Lamacqs frågor om läget inför nästa år. Demoinspelningarna är i full gång, i mars-april går de troligen in i studion och påbörjar arbetet på riktigt och går allt väl så kan vi ha oss ett nytt fräscht Editors-album ute i september.

Till dess rekommenderar jag att ni önska er bandets två tidigare album The Back Room och An End Has a Start i julklapp om ni av någon anledning inte redan har dessa i hyllan. Samt att dagligen hänga på dessa sidor:

www.editorsofficial.com
www.myspace.com/editorsmusic


Yeahoo!

3 kommentarer:

/C. sa...

Tack för omnämnandet! Alltid roligt att kunna lysa upp någons tillvaro så här i Lucia-tider :-)

Ankan sa...

Inge Editors på listan nedan? Fast den kanske kom 07? (orkar inte gåggla) :D

Malin sa...

Ankan: Jo albumet kom 2007, förvisso släpptes väl Bones och nån mer av singlarna i år så jag övervägde att ta med dem men beslöt att inte göra det. Blev så mycket låtar ändå jag fick sålla bort i slutändan. Ska de dessutom släppa nytt nästa år så kan man nog redan nu förvänta sig att de kommer dominera nästa års lista så får passa på att ge plats till andra nu ;-)