onsdag, september 24, 2008

Can I be the kid for your soul to keep?

Har lånat serien "Bones" av en vän och blivit helt frälst så jag håller som bäst på att plöja igenom avsnitten när jag får tid över. När jag kikade på ett avsnitt förut så dök en väldigt fin låt upp. Den bekanta rösten fick mig att tänka på Starsailor och detta fick jag bekräftat efter lite googlande. Some of us heter låten.



Men när jag ändå är i farten kan jag lika gärna ta med några fler låtar. Bandet har så vitt jag vet släppt tre album varav nyss nämnda stycke är från plattan Silence is easy. Titelspåret på den skivan är för övrigt ytterligare en låt ni ska kolla upp om ni gillar some of us. 2001 släpptes debuten Love is here. Vill minnas att Good souls och min favorit Poor misguided fool spelades rätt flitigt på radio och tv. De två efterföljande albumen har dock passerat rätt obemärkt förbi. Även fast jag skarpt gillade singlarna från första skivan så är det lustigt nog bara senaste plattan, från 2005, On the outside som står i hyllan. Det har bara inte blivit av att jag köpt de två första. In the crossfire heter anledningen till det inköpet hur som helst.

James röst kan stundvis bli lite tröttsam att lyssna till och de når väl inte riktigt upp till sina landskollegor Coldplay och Keane men Starsailor är trots det ett trevligt litet band som förtjänar att höras.

Inga kommentarer: