torsdag, juli 24, 2008

Sail away with me honey, I put my heart in your hands

Precis sett filmen Garden State och stämningen den lämnade gav mig en sådan stor lust till att lyssna på David Gray då det var ett litet tag sedan sist. Plitade ner ett varmt och längre inlägg om hans White Ladder för ett par månader sen som ni kanske minns. Just nu har jag tagit mig an hans Live at the Point och först ut på plattan är en av mina främsta favoritspår med Gray, Sail away. Så in i Norden vacker att jag måste dela med mig av den igen. En gång i tiden kunde man få upp videorna direkt här i Blogger, tydligen har YouTube lagt ner det så jag lämnar er med en länk till låten. En liveversion av den, dock inte från nyss nämnda album men fortfarande grymt bra.

Vilken text, vilken röst...


David Gray - Sail away

Inga kommentarer: