tisdag, juni 03, 2008

Inför Arvika pt.8 - Hot Chip & O'Death

30 dagar kvar!


Hot Chip
Dessa herrar skulle ha lirat på festivalen förra året men fick dessvärre lämna återbud. En rätt stor besvikelse men till min och säkerligen många andras glädje så har Galaxen bokat dem på nytt och förhoppningsvis så är det ingenting som förhindrar att Hot Chip dyker upp iår. En av de bokningar jag ser fram emot allra mest. Här ska hoppas till grymt coola Over and Over och senaste dängan Ready for the Floor samt andra sköna bitar ni kan hitta på deras myspace!

Lyssna: www.myspace.com/hotchip



Dagens nya bekantskap:

O'Death
Det här är förmodligen det coolaste jag hört på länge. I beskrivningen på festivalens hemsida står att läsa följande om bandet:

Tänk er att Misfits skulle börja jamma med Neil Young och Woven Hand och ni är på rätt väg. Speedad punk/country som ger en lika stor själslig som vital upplevelse.

Vid närmare eftertanke så känns den beskrivningen klockren, släng kanske in en nypa Pixies också, annars nöjer jag mig med att säga att det här MÅSTE ni bara kolla upp!

Lyssna: www.myspace.com/odeath


Inga kommentarer: