söndag, maj 18, 2008

Then you showed me Mars through your telescope

Det har blivit rätt mycket text i de senaste inläggen så jag gör en helomvändning och presenterar istället en lista med en rad sköna låtar utan tillhörande kommentarer. Jag rotade igår igenom en låda med egenihopsatta blandcds från mina senare tonår. Hittade en skiva där jag, i mitt tycke lyckats få i hop en alldeles utmärkt blandning av sköna låtar.
Dessa på hög volym och topphumöret är ett faktum (i alla all hos undertecknad):

Scissor Sisters - Laura
The Who - I can't explain
Franz Ferdinand - Darts of pleasure
Supergrass - Grace
Dogs Die in Hot Cars - Godhopping
David Bowie & Trent Reznor - I'm afraid of Americans
Interpol - Obstacle 1
Turin Brakes - Pain killer
Pulp - Disco 2000
Creation - Making time
The Rapture - House of jealous lovers
Small Faces - Itchycoo Park
Nine Inch Nails - Closer
Röyksopp - Remind me
Steelers Wheel - Stuck in the middle with you
Mercury Rev - Goddess on a highway
Promoe - These walls don't lie
Sneaker Pimps - Low five
Theatre of Tragedy - Image
Alpine Stars feat. Brian Molko - Carbon Kid
The Beatles - Lady Madonna

2 kommentarer:

Hanna HJ sa...

Jag måste nog hålla med dig alltså!

Anonym sa...

Yes, absolut. Det här blandbandet fungerar utmärkt som humörhöjare.