söndag, maj 04, 2008

Tema: lördag

Lördag verkar vara en av de mest populära dagarna att ta med i låtar. Kanske inte så konstigt förvisso. Här följer ett litet och hyfsat blandat urval:


Suede - Saturday night
Eels - Saturday morning
Tom Waits - (Looking for) the heart of Saturday night
David Bowie - Drive-in Saturday
Frank Sinatra - Saturday night is the lonliest night of the week
The Cure - 10.15 Saturday night
Sam Cooke - Another Saturday night
The Who - Saturday night is alright for fighting
The Undertones - When Saturday comes
Bright Eyes - Saturday as usual

2 kommentarer:

/C. sa...

Något sent men framförallt helt sanslöst att jag inte nämnde denna tidigare:

Whatever Happened To Saturday Night
Skriven av Neil för Buffalo Springfield.
Dock inte släppt förrän 17 juli 2001 ;-)

Varför denna låt föll mig ur minnet och just nu poppade upp vet jag bara inte. En stunds klarsynthet kanske följt av en ny syn på livet...eller så tänkte jag bara på viktiga datum ;-) Just nu skulle jag bra gärna vilja veta varför jag inte kom ihåg den förut. Helt oförklarligt :-)

Malin sa...

Haha, med tanke på vilket datum den är släppt så borde de ju verkligen vara med i så fall :-)
Känner igen titeln så jag undrar om jag inte kollade efter den men inte hittade något lyssningsexempel. Eller så har jag bara drömt.