lördag, maj 31, 2008

Inför Arvika pt.5 - Pacific! & MSTRKRFT

33 dagar kvar.


Pacific!
Göteborgsduo som skapar lättlyssnad schyst electropop. Debutplatta heter Reveries och är under lyssning sen en vecka tillbaka. Hot Lips är favoriten än så länge vilken även har kunnat höras på radio tillsammans med Number one.



Dagens nyupptäckt:

MSTRKRFT
Jag ska ärligt erkänna att jag känner mig lite tudelad till dessa. Inte för att det låter illa, soundet och groovet är det inget fel på. Däremot så upptäckte jag att ena halvan av denna kanadensiska duo är ingen mindre än Jesse F Keeler och att detta elektroniska projekt är orsaken till att han beslöt att lägga ner sitt tidigare duoband; fantastiska Death From Above 1979. Det gör fortfarande lite ont att DFA är nedlagt men jag är inte den som är den, utan "Masterkraft" ska få sin chans på Arvika.

Lyssna: www.myspace.com/mstrkrft

Inga kommentarer: