onsdag, maj 28, 2008

Inför Arvika pt.2 - Yelle & Assemblage 23

36 dagar kvar och här följer ytterligare två akter som ska ses på festivalen. Jag fortsätter som tänkt, en jag redan känner till sedan tidigare och en akt som är en ny bekantskap.


Först ut:

Yelle
Cool fransk elctro-pop som stundvis är lite skönt småkaxig, som i singeln Je veux te voir som snurrat rätt friskt på radion. Eller som i Mon Meilleur Ami.
Fast just nu är det väl mest Ce Jeu som går varm i landets radiokanaler och i sommar kommer Julie Budet till Arvika för att sätta staden och festivalen i gungning. Ser jag verkligen fram emot.





Jag fortsätter på det elektroniska spåret och går över i dagens nya upptäckt:

Enmannaprojektet Assemblage 23
Lite mörkare synth med tunga beats direkt i från USA. Lirade tydligen på festivalen för sex år sedan, varför jag inte såg Assemblage då förblir ett evigt frågetecken. Tack och lov får man en ny chans och den här gången tänker jag ta den. Förhoppningsvis får Tom Shear spela på natten för det är då den här musiken passar som bäst.

Lyssna: www.myspace.com/officialassemblage23

1 kommentar:

Ankan sa...

Synth. Inte riktigt min grej, men stundvis skönt.