torsdag, februari 14, 2008

You tell me that I dream too much

En favoritlåt, sedan långt tillbaka, jag absolut måste tipsa er om:

Dead Can Dance - The Ubiquitous Mr. Lovegrove

Grymt skön låt. Jag introducerades till Dead Can Dance för kanske 4-5 år sedan. Min mamma hade fått låna albumet Into the Labyrinth av en arbetskamrat. Vid den tidpunkten hade jag väl ännu kanske inte riktigt öppnat upp mig helt för den här sortens musik, så jag tog väl inte riktigt till mig hela skivan då som jag skulle göra nu. Däremot fastnade jag direkt för ovan nämnda låt och den har hängt med sedan dess. Favorit jag ofta återkommer till. Vad beträffar DCDs musik i övrigt så är det kanske på tiden att jag försöker sätta mig in i den lite mer. I nuläget är det mest att jag vet att jag gillar det men har ingen mer detaljerad koll på det de skapat.

1 kommentar:

Jimmy Myhre sa...

Kul att det finns fler än jag som gillar Dead Can Dance. Hör av dig om du vill ha tips på bra låtar med D.C.D, har nog hyfsad koll på deras musik
Jag dansar gärna med dom döda.

Jimmy